Alla inlägg under december 2008

Av ♥Susanne♥ - 9 december 2008 08:07

021608pattygoodmorning11.gif picture by suzanders


Ännu en grå och trist morgon med regn. Tyvärr sitter förkylningen i fortfarande och har inte blivit något bättre.


Vaknade 5 imorse igen av att jag var så täppt och inte kunde andas ordentligt. Kan inte ta nässpray pga. sköra slemhinnor, blöder näsblod med en gång då.


Så här sitter jag lite småseg, målaren är här och ska tapetsera och snart är det dags för morgonpromenaderna.


Hoppas jag känner mig lite bättre imorgon för jag tänkte åka och se om jag hittar lite julklappar, har inte köpt en enda saknar helt julkänsla. Men det är väl inte så konstigt kanske med en rörig lägenhet, gråväder, + en förkylning på det.


Nä en kopp kaffe till sen måste jag ut i skitvädret.


Tjingtjolahopp/Fnuttisen däpt i däsan!



Av ♥Susanne♥ - 8 december 2008 22:29

Då ska jag drömma om det här...........

Av ♥Susanne♥ - 8 december 2008 22:15

Regnet vräker ner och inget nytt har hänt så nu går jag och lägger mig!!!


s20goodnightwd1.gif picture by suzanders


Tjing/Fnuttisen uttråkad!

Av ♥Susanne♥ - 8 december 2008 08:32

days252520sparkle252520monday.gif picture by suzanders


monday234.jpg picture by suzanders


Tuppfan väckte mig tidigt imorse inte roligt då jag sovit skitdåligt.

Men det var ju bara att masa sig upp ur sängen för somna om gick inte.


Målaren är här och börjar med mitt rum och köket idag så imorgon är det klart.

Efter det tar han sonens rum och nästa vecka avslutar han med vardagsrummet och då ser jag inte honom här något mer.

Sen ska då bara fondvägen upp i v-rummet men det måste jag göra själv då målaren hade satt upp den om det var en papperstapet, ni som vet lite om tapeter vet att det finns inga snygga tapeter i papp att ha som fondvägg.

Så jag får ta hjälp av bekanta som får sätta upp den när det finns tid, målaren spacklar i alla fall väggen så det är klart åtminstone.


Idag som alla andra vardagar står promenader på schemat och efter det måste jag handla lite det är massor med saker som tagit slut.


Har också lovar särbons chef (egypten partners) att jag ska åka och lämna lite papper som hans revisor måste ha idag.


Nä nu sitter Africa och glor på mig, jag tror nog att hon vill gå ut och då lyder ju matte.


Tjing/Fnuttisen ff förkyld! *snörvel*


beautifuldaywave-1.jpg picture by suzanders

Av ♥Susanne♥ - 7 december 2008 19:29

Nu hoppar jag isäng snart så att jag orkar med den här veckan också. Hatar att va förkyld, hatar snörvel, hatar hosta, hatar sjukdomskänslan.

Usch vad jag är gnällig (självömkan).


God Natt!


Tjing/Fnuttisen irriterad!


Goodnight-sleeping.gif picture by suzanders
Av ♥Susanne♥ - 7 december 2008 16:22

07122008539.jpg picture by suzanders


Lilla sötnosen Emma!

Fick ta en snabbtitt i bilen och hon är såååååå söt men hade somnat så det blev en sovbild.

Nu får jag hoppas jag blir frisk fort så jag får lukta och gosa lite.


Tack Jenny för att du kom förbi.


Tjing/Fnuttisen glad!



Av ♥Susanne♥ - 7 december 2008 14:50

Alla andra får ju gosa, lukta och pussa på nya bebisen som numera har fått namnet EMMA.

Men jag kan ju inte :-(  är så förkyld så jag får inte. (bra tajming)*not*

Jenny min bonusdotter är så gullig så hon ska komma förbi mig vid 4-tiden så får jag titta på henne genom bilfönstret.

Jag vill se henne när hon är ny för om en vecka har hon redan börjat ändra utseende och då är det inte riktigt samma sak, har ju redan missat ett par dagar då hon kom i torsdagskväll.

Så nu är jag sååååå nyfiken!

Hoppas kunna ta en ny bild genom fönstret eller så får Jenny ta med min kamera åt mig.


Kommer in och berättar mer sen och har förhoppningsvis nya bilder.


Tjing/Fnuttisen bebissugen! (bara att gosa med)


Av ♥Susanne♥ - 7 december 2008 09:40

Ovido - Quiz & Flashcards