Alla inlägg under december 2008

Av ♥Susanne♥ - 7 december 2008 09:16

1126_4694_1-1.jpg picture by suzanders


Ännu en söndag närmare jul! Herregud vad tiden går fort hinner inte riktigt med. Har inte köpt en enda julklapp,får nog skynda mig.


Just nu är det lite svårt då jag verkligen är VRÅL förkyld och mår inget bra alls. Har hostat och snörvlat heeeela natten. Tycker lite synd om mig själv faktiskt *snörvel*


Döttrarna stack iväg i morse vid halv 7 då dom blev hämtade. Vaknade innan dom gick upp vid 5 tiden lade mig en stund igen vid 7 tiden och sov till kvart i 9.


Idag tänker jag inte göra många knop inte blir bara lite hundpromenader och där får sonen hjälpa till då det är ett helt gäng som ska ut (5st)

Skulle ha haft tvättstugan idag men det hoppar jag får ta det när jag känner mig lite piggare.


Ikväll ska vi också tömma mitt rum och köket då målaren ska börja med dom rummen imorgon. Längtar till det är klart är så rörigt och skitigt här just nu och ingen ide att städa känns det som (slipdamm som ligger överallt).


Nä nu ska jag väcka sonen så han får vakna till och då ska vi rasta "doggarna".


Tjingtjong/Fnuttisen självömkandes! *snörvel*


wsk2uuad2.gif picture by suzanders

Av ♥Susanne♥ - 6 december 2008 22:25

Nu har döttrarna somnat, dom ska jobba båda två tidigt imorgon bitti. Line jobbar ju inom hemtjänsten (börjar sin nya tjänst på måndag) men jobbar inte helger. Nu har dom sån brist på personal så hon hoppar in extra imorgon och tar då med syrran så hon också får in en fot.


Idag har valparna börjat äta köttfärs det tog en liten stund med trugande men sen fattade dom, sååååå söta (loooovar att sätta in bilder imorgon)


Glömde........Hundutställningen idag China gick inte vidare men fick en 1:a i kvalitet och kom3:a i sin grupp. Duktig tjej, fick bra kritik också.


Jag ska också snörvla mig ner i sängen då det blir fullt ös när jag ska ha aaaaaalla hundar imorgon då döttrarna jobbar 5st+2valpisar. Blir promenader i omgångar då jag inte kan ta alla på en gång.


Tjing/Fnuttisen slut som artist!


GoodNightFairies.gif picture by suzanders


Av ♥Susanne♥ - 6 december 2008 16:10

Lite har jag nog att berätta kom jag på. Igår gick jag ner till Särbon och vi hade en myspys kväll. Vi hade båda ätit middag på varsit håll så vi mös med ett glas rödvin lite ostbågar och choklad sååååå god kombination. Småtittade lite på TV men mest satt vi och pratade om våran Egyptenresa. Drömde oss bort om våra förväntningar på resan och planerade lite om vad som måste göras före resan. Men mest så mööööös vi bara. Sov kvar där men låg mest och snörvlade hela natten så särbon fick nog inte riktigt sin skönhetssömn, inte jag heller!


Nä nu ska jag snörvla mig ner i soffan igen!


Tjingtjing/Fnuttisen med snor i hjärnan!


c583efd253f786daf442a1347e022e29.jpg picture by suzanders

Av ♥Susanne♥ - 6 december 2008 15:03

Är skittråkig och skitförkyld därför orkar jag inte blogga nått just nu , har faktiskt inte så mycket att berätta heller.

Tillbringar mesta tiden i sängen eller i soffan och där händer inte mycket kan jag lova. Mest host, snörvel, stånk och stön.

Skriver igen så fort jag har något att skriva om.


Tjing/Fnuttisen röd om näsan!


img_483bd82f96dc9.jpg picture by suzanders

Av ♥Susanne♥ - 5 december 2008 09:20

days252520sparkle252520friday.gif picture by suzanders


Nu är målaren här och sätter upp tapeten i dotterns rum kommer nog att bli väldigt fint.


Ska ha en liten lunchdate med särbon idag då han mår bättre men stannade hemma idag också, ska bli mysigt.


Dotter nr 2 kommer från Uppsala vi 2 tiden och stannar till på söndag får suga i sig ordentligt dom gångerna man träffas nu när hon har flyttat.


Nä nu ska jag hoppa in i duschen och sen göra iordning mig,


Tjing/Fnuttisen fredagsnöjd!


beautifulweekend.gif picture by suzanders



Av ♥Susanne♥ - 5 december 2008 08:23

Pratade med Jenny för en stund sen och fick en bild skickad via mms på lillskruttan.

Allt hade gått bra och snabbt 3 timmar från det hon kom in så 21.30 är hon född vägde 3,8 och 51cm kort.

Så nu sitter Jenny och väntar på morgonronden för hon vill åka hem.

Jag får ju vänta några dar att hälsa på då jag är lite förkyld så jag blev så glad för bilden.


20081205301.jpg picture by suzanders


TjingFnuttisen stolt bonusmormor!

Av ♥Susanne♥ - 4 december 2008 22:45

GRATTIS Synne på din födelsedag!

(Hon fyller år i morgon 5/12)

CAI2MFZA.gif picture by suzanders

birthday2017.gif picture by suzanders


Hoppas du får en trevlig helg med släkt och vänner!


Kramizar till dig från mig!

Av ♥Susanne♥ - 4 december 2008 22:42

Nu ska jag hoppa isäng med ett leende på läpparna.

bild3.jpg picture by suzanders

(Passande bild just nu tycker jag)


Tjingeling/Fnuttisen lycklig!

Ovido - Quiz & Flashcards