Alla inlägg under december 2008

Av ♥Susanne♥ - 14 december 2008 20:43

1126_4698_1-1.jpg picture by suzanders


Ja då är jag hemma igen efter att ha sovit hos särbon.

Hade inte min dator med mig därav bloggtystnad både igår och idag.


Julbordet var helt OK och vi hade jättetrevligt med massor av vänner runt omkring oss. Stannade sen kvar på den lokala restaurangen/pub och fortsatte att ha trevligt, sjöng lite Kareoke också med min hesa förkylningsstämma men det fanns nog dom som lät värre (och dom var inte ens förkylda) *fniss*.


Har myst hemma hos särbon och gjort absolut ingenting förrutom lite aktiviteter i sänghalmen ;-)


När jag kom hem gjorde vi lite middag, hemlagade köttbullar med spagetti.

Har sen plockat undan från vardagsrummet så nu är det bara dom stora möblerna kvar och det ska vi skjuta i hop mitt i rummet innan vi lägger oss.

Ska bli skönt när allt målande och tapetserande är klart, han borde bli klar senast onsdag.


Är lite seg efter gårdagen men så där skööönt seg.


Min kära pappa fyller år idag och vi skulle ha åkt över och grattat men nu ligger mamma hemma och mår dåligt så vi får skjuta på det till någon kväll i veckan istället.


Grattis Pappa!

DSC00120.jpg picture by suzanders

birthday2017.gif picture by suzanders



Imorgon börjar ännu en ny vecka, var tar tiden väääägen *hjälp*

Snart är julen här och det känns som om det är alldeles för få dagar dit med tanke på att jag inte hunnit något med julförberedelser.


Nä snart är det dags för kvällskissen och sen flytta möbler i v-rummet efter det ska jag krypa ner i sängen.


Tjing/Fnuttisen hes!


Av ♥Susanne♥ - 13 december 2008 12:59

Har slagit in ett gäng julklappar nu + 2 "vanliga" paket då min pappa fyller år imorgon och Tims gudfars dotter fyllde 2 igår.

13122008543.jpg picture by suzanders


Ska ge mig på klädkammaren nu ska försöka få bort en hylla som sitter ca 20cm från golvet, är bara ivägen.


See ya!


Tjing/Fnuttisen med verktygsbältet på!

Av ♥Susanne♥ - 13 december 2008 09:38

gasdfm4.gif picture by suzanders


Idag är det Lucia men jag sov faktiskt till 9 så jag missade det på TV i morse. (går väl i repris under dagen)


Gick och la mig vid 12-tiden och somnade faktist, vaknade när sonen ringde vid 2 gick upp då och åkte för att hämtade honom.


Idag ska jag fixa lite här hemma sätta upp lite saker på väggarna nu när den mesta tapetseringen är klar.


Ska slå in julklapparna också som jag köpte igår blir så jobbigt annars när man står där och ska slå in ALLA julklappar man köpt.


Kl 16 ska vi på julbord ska bli gott efter det följer jag med särbon hem och sover där. ;-)


Ha en bra dag!

Ps. DET REGNAR INTE......JIPPIE. Ds.


Tjing/Fnuttisen småpysslig!


Motiven på mina bloggbilder idag tillägnar jag min bloggvän Synne som älskar Delfiner!


070508PattyWeekend29.gif picture by suzanders


Av ♥Susanne♥ - 12 december 2008 23:07

ng2.gif picture by suzanders

Av ♥Susanne♥ - 12 december 2008 23:01

Av ♥Susanne♥ - 12 december 2008 22:52

1672318749.jpg picture by suzanders


Båda var jättebra men Kevin var en självklar vinnare för mig.

GRATTIS Kevin!!!!


Regnar gör det fortfarande och hundarna får man verkligen släääääpa ut.

Pratade precis med sonen och nästan alla från den gamla klassen var där och dom hade jätte roligt.


Ska snart lägga mig i soffan och småslumra till sonen hör av sig och jag ska hämta honom, vilket jag gärna gör så han kommer hem ordentligt.

Min pappa gjorde alltid det för mig och det är jag evigt tacksam för och jag vill göra detsamma för mina barn.


Tjing/Fnuttisen småseg!

Av ♥Susanne♥ - 12 december 2008 21:58

På TV:n


designmenu_fredaghelaveckan.png picture by suzanders

(fast nu började nyheterna precis)


På mitt bord


731004003433.jpg picture by suzanders


file-736687.jpg picture by suzanders


Coca_Cola_33cl_German_Origin.jpg picture by suzanders


Sist men inte minst


3-ljus.jpg picture by suzanders


Väntar på andra delen av Idol, vem tycker du var bäst ikväll?

Jag tycker båda är bra men Kevin är mer artist i sitt framförande tycker jag.


Tjing/Fnuttisen myspysig!

Av ♥Susanne♥ - 12 december 2008 19:09

Har en sån där hård hackhosta som gör att jag har fått jätteont i huvudet, inte skönt när man fortsätter att hosta.


Lyckades få tag på ca hälften av julklapparna idag, lite att bocka av på listan *skönt*


Höll på att plocka lite här hemma efter det, hjälpte sonen med trimmern att raka huvudet han ville göra sig fin då han ska på fest ikväll. Det blir en sorts "återträff" från nian. Hoppas att dom får kul vissa av dom träffas fortfarande medans andra kanske går i skolor långt härifrån.


Mötte dottern när hon kom från jobbet och så gick vi centrum för att handla.

Till middag blev det hästentrecote med potatiskroketter och lite bearnaisesås till det en alcoholfri öl (som är jättegod) ifall jag ska hämta sonen sent ikväll/natt.


Tänkte krypa upp i soffan med lite godis, cola en gosig filt och titta på IDOL finalen.


Regnet VRÄKER ner här fortfarande så jag är glad att jag inte behöver gå ut just nu, lite tända ljus gör det bara mysigare.


Tjingtjing/Fnuttisen på myshumör!


HaveaGreatEvening.gif picture by suzanders


Ovido - Quiz & Flashcards