Alla inlägg under oktober 2008

Av ♥Susanne♥ - 28 oktober 2008 13:32

Har ju gått upp ca hälften (tror jag) av dom13kg jag gick ner och hatar mig själv för det. Så nu är jag och kroppen inte direkt bästa kompisarna.

Känns inte bra alls, men som sagt efter flytten ska jag ta tag i den här kroppen igen.


Känner mig så här!

20080504032.jpg picture by suzanders


Vill se ut så här!

20080504032.jpg picture by suzanders


Man kan väl få önska ialla fall?


Mitt motto:

Jag vill, Jag kan, Jag ska!

Av ♥Susanne♥ - 28 oktober 2008 13:17

 5lb.jpg picture by suzanders

Har ju fuskat ett tag + att jag har varit stressad, tid har saknats (jag vet ursäkter).

Men nu längtar jag efter att börja träna igen. Sonen har blivit duktig och tagit tag i träningen så jag är lite avis, har nästan varit på vippen att följa med. Men jag vet att då hade jag inte orkat allt flyttspektakel.

Så fort flytten är klar och jag har återhämtat mig så säger jag bara ......"Gymmet here I come"

Saknar adrenalinkicken, saknar utmattningen men saknar mest känslan efteråt när man är sååååå nöjd med sig själv.


logo.gif picture by suzanders

( lånat från hemsidan)

Av ♥Susanne♥ - 28 oktober 2008 11:44

Bonusdottern ringde precis till mig och skrämdes lite. Hon hade varit inne på förlossningen för att hon har sån klåda över hela kroppen. Då hon hunnit äta måste hon vänta tills imorgon bitti för att ta blodprover. Man kan ju få en sorts förgiftning i levern vid graviditet som ger klåda hos mamman men hos barnet blir det en förgiftning. Så vi får se vad proverna visar, var det lågt skulle Jenny få medicinera tiden ut annars blir det igångsättning då det finns en risk att barnet i värsta fall kan dö imagen.

Så nu sitter jag här sk*tnervös. Men med Jennys tajming, fött ett barn på självaste julafton ett barn den11/9 och samma dag som vi åkte bort 1 vecka så skulle det inte förvåna mig om hon föder på lördag när jag ska flytta.


Ville bara skriva av mig lite!


Nu forsätter jag med mitt-


Tjingtjing/Fnuttisen uppskrämd!

Av ♥Susanne♥ - 28 oktober 2008 09:55

 DSC03751b.jpg picture by suzanders

Har precis varit ute på en mysig "höstdagspromenad" för det är verkligen vad det är. Solen skiner, kyligt, löven är nästan helt borta från träden och jag har härligt röda kinder.

teos8i.jpg picture by suzanders


Innan promenaden stoppade jag in fryssakerna i kylen, la in tidningspapper och stängde av. Så nu får det stå och frosta av i lugn o ro.

Så idag blir det förberedelser för flytt (ovanligt va?) *fniss*

Jag kommer nog mest att gå med trasan i ena handen och rengöringsmedel i den andra heeeela dagen.


Nä nu ska här fejas!


Tjing/Fnuttisen en dag närmare!


hk11.gif picture by suzanders


Av ♥Susanne♥ - 28 oktober 2008 09:53

Av ♥Susanne♥ - 28 oktober 2008 08:05


morn00039.jpg picture by suzanders


Solen skiner och kallt har det varit inatt (frost på bilarna)

Här sitter jag och läser lite, kaffet bubblar i bryggaren och så klart "The Voice" på TVn. Kan morgonen bli bättre? Ja liiite piggare kanske men men inte mycket att göra åt.


Ännu en dag närmare flytt (har ni sett min nedräkning för flytten?) Jippie!

Idag ska jag frosta av frysen och torka ur kylskåpet. + lite annat smågöra.


Nu är kaffet klart så jag ska hämta en kopp läsa lite bloggar o nyheter samtidigt som jag lyssnar på den härliga trion i "The Voice"


Kramizar/Fnuttisen med hopp om livet!



TU17.gif picture by suzanders

Av ♥Susanne♥ - 27 oktober 2008 20:00

Har nu varit duktig, är nästan klar i köket. Alla luckor är klara bara 3 skåp som ska torkas av innuti men kan inte göras förrän på fredag då jag tömmer dom.

valkommen-kok.jpg picture by suzanders

Har också hunnit med lite småplock + att nu är räkningarna betalda för den här månaden. Skönt att kunna kryssa av flera saker från min "att göra" lista.

todo.jpg picture by suzanders


Sonen ska hjälpa mig nu och skruva isär min säng, kan ställa duxmadrassen direkt på golvet blir lite lågt men ännu en sak att bocka av från listan.


När vi är klara ska jag krypa ner i sängen och titta på 2 favoritprogram: CSI och Prison Break.

csi.jpg picture by suzanders

prison_break_tv_show.jpg picture by suzanders


Efter det blir det till att släcka lampan och sova.


Så om jag inte orkar komma in något mer sen säger jag God Natt redan nu (känns som om jag sagt det lite ofta den sista tiden) men snart så.........



Goodnight-sleeping.gif picture by suzanders


Goodnight-roses.gif picture by suzanders

Av ♥Susanne♥ - 27 oktober 2008 17:59

Har precis ätit middag, korv m potatis och pepparrotssås. *mumma*

Ska betala räkningarna så har jag det avklarat. Sitter forfarande och väntar på lite extra ork men den vill inte infinna sig.

Ska försöka orka med dom sista skåpluckorna i köket idag.


Tjing/Fnuttisen väntandes!


Ovido - Quiz & Flashcards