Direktlänk till inlägg 23 oktober 2008

Datortomografi!

Av ♥Susanne♥ - 23 oktober 2008 18:10

Min pappa gjorde sin undersökning idag för den vattenfyllda cystan dom hittade i hans buk via ultraljud för ett par veckor sen.

När han var på väg hem ringde dom och sa att han var tvungen att åka till våran vårcentral då han hade massor av urin som stod i blåsan och behövde tömmas.

Min pappa har haft problem med "kisseriet" ett par år och dom har kollat prostatan mm.

Innan undersökningen idag fick han dricka 1½ liter vätska + att han drack lite extra vatten också.

När han kom till Vårdcentralen så tömde dom honom på.......4liter urin fattar ni 4 liter???????

Så förhoppningsvis var det ju det som syntes på ultraljudet, att han alltid har massor med urin i blåsan.

Nu blir det väl forsatta undersökningar på blåsan och varför det är som det är.

Men förstår ni........4 liter (kan inte riktig smällta det) och han kände sig inte speciellt kissnödig, snacka om "festblåsa".

schematisk figur �ver urinorganen


Idag har det varit underbart väder här kallt men soligt, så det har blivir flera sköna lååååångpromenader idag och "nada" packning.

Men jag känner att jag har kommit ifatt nu och kommer att hinna allt jag tänkt mig utan att stressa ihjäl mig.

6d865b2f1c5537a7ff512bfec18e75b6.jpg picture by suzanders


Till middag blev kyckling, ris och currysås *mumsfillibabba* + att jag har stekt banan i.

Ska sitta och försöka återskapa mina bilder som har försvunnit och göra om dom med text.


Ha en fortsatt trevlig kväll!


Tjing/Fnuttisen som tänker.......4liiiiter?????




 
 
Ingen bild

synne

23 oktober 2008 21:34

Herre Gud!!Att den höll,han kunde ju ha dött på kuppen !!Hade den spruckit så hade han fått en cepsis och dött. hoppas dom satte kateter på honom så tills dom får fixat till detta.Kram synnöve

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ♥Susanne♥ - 19 juni 2009 23:25

.................................häng med! Jag har haft en gammal blogg vilandes ett tag då jag tyckte den var lite krånglig. Men med tiden har jag nog lärt mig lite och den bloggportalen har lite mer att erbjuda. Men vem vet jag kanske kommer tillba...

Av ♥Susanne♥ - 14 juni 2009 21:00

  Bladlusen har största penisen av alla levande djur till förhållande till sin storlek. ...

Av ♥Susanne♥ - 14 juni 2009 20:49

Hatar detta jä*la regnande! Man får vill simhud mellan tårna snart. Alla runt omkring mig är smått deprimerade och det beror på vädret tror jag. Ge oss lite sol o värme så att folk får ladda hjärnan med serotonin och bli lite glada. Tänk om det inte ...

Av ♥Susanne♥ - 12 juni 2009 12:22

  Alla klockor i Pulp Fiction står på tjugo över fyra.    

Av ♥Susanne♥ - 12 juni 2009 11:40

  Har varit lite mycket nu med både det ena och det andra. Plus att jag fick ett mildare virus på datorn så nu har jag suttit i flera dagar och kopierat massor av filer till en extern hårddisk i fall att! Ska sätta mig i helgen och gå igenom lite val...

Ovido - Quiz & Flashcards