Alla inlägg under november 2008

Av ♥Susanne♥ - 25 november 2008 15:58

Längtar till första advent för idag köpte jag en liten julskinka så på söndag blir det skinkmacka, glögg och hembakade pepparkakor.


julskinka.jpg picture by suzanders


Alltommat hade gjort en test på olika glöggsorter och den här fick full pott i testet.

product_206.jpg picture by suzanders

(länk till hemsida)


Ska bli kul och se hur den smakar roligt med något annorlunda.


Nä ska sätta igång med middagen som i dag blir kyckling, ris, currysås jag vill ha en stekt banan i också vid serveringen sååååå gott.


Tjingelingen/Fnuttisen småhungrig!

Av ♥Susanne♥ - 25 november 2008 12:24

....kan man samla på sig egentligen? Har rensat papper gamla kontoutdrag mm, 2 plaskassar blev det med papper som ska kastas. Fattar ni 2????? kassar.

papper.jpg picture by suzanders

Men det är skönt att det är gjort nu har hängt över mig ett tag. Nu vet jag var allt finns, fint organiserat på databordet.

normal_montratpapper.jpg picture by suzanders



Fick precis ett blodsockerfall igen.....fattar inte äter ju ordentligt. Brukar bli så här ibland i ca 1 vecka sen kan det gå flera månader till nästa gång.

Vi ska ta en promenad upp till centrum nu och handla lite.


Tjing/Fnuttisen flitig!



Av ♥Susanne♥ - 25 november 2008 07:24

morning_flowers.gif picture by suzanders



Då sitter jag här med datorn i knät TV:n på, kaffet bubblar i bryggaren och hundarna har varit ute.

Det här är bästa stunden på dagen tycker jag så lugnt och mysigt på något vis.


Mina besökare med Unika IP stannade på 55st igår JÄTTEKUL!


Känner mig faktiskt lite bättre idag lite tjock i örat fortfarande men det är ingen fara, febern är borta.

Så idag ska jag försöka orka komma ikapp med lite ouppackat sen flytten.

Mest småsaker som jag inte visste tidigare var allt skulle vara men nu har jag ju köpt en stor byrå + att det finns lite plats över i garderober.


Särbon halkade på en isfläck igår på jobbet och gjorde en "praktvurpa" upp i luften raaaakt ner på ryggen (tappade t.o.m luften). Ajajaj......

Så han ligger hemma idag, hoppas att det inte är någon fara.


Tjing/Fnuttisen softandes!


hugs-2.gif picture by suzanders

Av ♥Susanne♥ - 24 november 2008 22:21

Har haft massor med besökare idag med Unika IP så jag har faktiskt slagit rekord och då är inte klockan 12 än. Det mesta jag har haft förrut på en dag är 49 men nu är den uppe i 51.

Ni som kommer in lämna gärna en kommentar så kan jag komma och hälsa på hos er. Tack för att ni tittar in och Välkomna tillbaka!


Bloggstatistik.jpg picture by suzanders


Tjingeling/Fnuttisen smickrad!


Natti Natti!

Av ♥Susanne♥ - 24 november 2008 21:47

Har läst i flera Bloggar att folk har julpyntat redan i helgen som var. Jag brukar hålla på mig till första advent men nu vill jag också pynta.

18-julstjrna.jpg picture by suzanders


Tjing/Fnuttisen pyntsugen!

Av ♥Susanne♥ - 24 november 2008 21:27

Ska strax ut med hundarna sen blir det hopp i säng, kroppen ber mig om det.


Tjing/Fnuttisen febrig!


bear_and_moon.gif picture by suzanders

Av ♥Susanne♥ - 24 november 2008 20:23

Var precis ute med Africa och hon äääääälskar snö springer som en tokig riktiga tokryck. Jag skrattar ihjäl mig så roligt ser det ut. Ska försöka filma imorgon när det är ljust så får ni se.

När vi kom in hängde det snökockor i hela pälsen som jag fick ta bort.

Hon är för härlig min älsklingsdunboll.


Tjing/Fnuttisen skrattandes!


Av ♥Susanne♥ - 24 november 2008 17:58

Ja då sitter man här mätt o belåten. Salladen var god som alltid men det var nära att vi inte kom iväg. Höll inte på att få ut bilen från parkeringsplatsen säger bara ett ord...........SNORHALT.

Det var rena blankisen under fastän dottern puttade på framifrån med spjärn mot staketet rörde vi oss knappt ur fläcken och inte en enda sandbox i sikte. Så vad göra? Dottern frågade mig då "mamma har du någon hundmat i bilen?" Brukar ha sånt foder som vi fått på utställningar men som är för stora bitar till våra i bilen till daghundarna. Det hade jag så vi pulade in några nävar bakom bakdäcket och till slut kom vi loss, vilken smart dotter va?

Så nu sitter jag här och småfryser tycker att det drar överallt, har lämnat en felanmälan om att dom måste täta fönstrena här + ytterdörren. Nu när vi har valpar är det ju ännu viktigare just nu ligger dom ju i valplådan på värmedyna men så fort dom börjar röra på sig blir det ju på det här kalla golvet.

Ska nog hoppa i badet tror jag (fundera!!!!!) jo det ska jag.


Tjing/Fnuttisen stolt mamma!

Ovido - Quiz & Flashcards