Alla inlägg den 8 november 2008

Av ♥Susanne♥ - 8 november 2008 19:45

Ja då sitter man här mätt och belåten. Maten var jättegod, min dotters potatisgratäng är suuuupergod. Till det blev det ett glas rödvin, inte helt fel.

Får låna särbons bil imorgon så då bär det av till IKEA, ska bli så skönt att få bocka av några kartonger till.

Ska titta på stjärnor på Is och äta lite godis tror att jag tar ett glas rödvin till också.


Tjing/Fnuttisen väääldigt belåten!

Av ♥Susanne♥ - 8 november 2008 13:10

im-back.jpg picture by suzanders


Ja då är man på banan igen då, kör fortfarande väldigt långt ut på kanten men är på rätt väg.

Hela veckan som varit har jag gått som i ett trötthets töcken, men körde på ändå.

DUMT,DUMT,DUMT......jag vet!

Fick panik på alla kartonger som stod överallt och kunde inte leva så. Nu har jag knappt några kartonger i lägenheten (ca6st i ett hörn) resten är nere i källaren och väntar tills jag har varit på IKEA.

Lite så där moment 22 kan inte packa upp dom förrän jag köpt nya bokhyllan och en ny byrå + 2 vitrinskåp. Har varken funnits tid eller ork för att åka dit. Men i veckan som kommer så ska jag och "bonusdottern" åka dit en eftermiddag både hon och jag vet vad vi ska ha så det blir bara till att gå in plocka på sig och betala.

Känner att jag vill ha lite ordning och struktur då Brokklyn ska valpa om ca en vecka med plus-minus några dagar. Ska göra iordning valpningshörnan i morgon så att hon får "boa" in sig. Medans jag har packa upp har jag fixat iordning en låda med allt som kan behövas vid valpningen och behövs.

Hon börjar bli tjock nu så det är nog minst 2 därinne men hon är så smal och tajt innan så hon har nog dragit upp dom lite i brösthålan.

Med ca 1 vecka kvar till valpningen har det blivit riktig rörelse i Brooklyns mage lägger man handen på magen får man riktiga "high fives" därinnifrån och ibland rejäla kickar.

Dottern står just nu i köket och gör potatisgratäng *mums* till det blir det fläskotlett som jag precis penslat med kryddblandning och lagt in i kylen. Ska göra eget vitlökssmör också.

Särbon kommer vid 4 så efter det äter vi vår första "riktiga" middag här, jo vi har ätit i veckan men inte hela familjen.

Så det finns hopp om livet!


Ha en trevlig fortsatt lördag och helg mina vänner!


Tjingelingen/Fnuttisen med vitlöksdoft i näsan!

24.gif

Ovido - Quiz & Flashcards