Alla inlägg den 25 november 2008

Av ♥Susanne♥ - 25 november 2008 22:12

thank_you_bear.gif picture by suzanders


Vill bara tacka mina besökare såååå roligt att ni hittat hit, tittade just nu igen på besöksstatistiken och är nu uppe i 61 unika besökare. Så ännu ett rekord är slaget.

Det enda jag måste gnälla på är att ni är dåliga på att lämna kommentarer "skärpning där" *fniss*


Har varit ute på kvällskissen med ullbollarna och ska strax krypa i säng.


Tjing/Fnuttisen lite gäspig!


goodnight_Kitty.gif picture by suzanders

Av ♥Susanne♥ - 25 november 2008 21:03

 ikea.jpg picture by suzanders

På fredag ska jag och Helena (som vi ska åka till Egypten med) åka till IKEA har några saker kvar att köpa till nya lägenheten. Så det får bli några saker nu och kompletera med resten efter Egyptenresan. Nästa månads pengar som blir över (om det blir något) när det är alla helger ska läggas undan till resan. Allt är ju betalt i matväg och viss dryck också men lite extra vill man ju ha att röra sig med. Kanske någon utflykt eller souvenir, vem vet vad som finns där, bättre att ha för mycket än för lite. Det går ju faktiskt att ta med sig pengar hem igen. Vi har en fördel av att jag har sjukbidrag(någon fördel måste man ju ha då) är att dom pengarna kommer den 18:e och jag har VISA Electron så det är en nödlösning om det inte blir så mycket kvar nästa månad.


Måste skriva en shoppinglista nu vad jag ska handla på Fredag sen blir det välen sedvanlig fika där också.


Tjing/Fnuttisen Ikeafreak!

Av ♥Susanne♥ - 25 november 2008 19:41

Fick ett sms nyligen från Bosse (gubbens chef) att nu är hela resan betald. Tjohoooooooo!

Nu är det på riktigt vi ska verkligen åka finns liksom bevis för det nu.

Måste nog kolla resväskan nu, näää skoja bara *fniss*


Tjing/Fnuttisen alias Cleopatra!


16HRGMAK90125806XX.jpg picture by suzanders

Av ♥Susanne♥ - 25 november 2008 18:25

Fick åka till centrum en gång till då särbons astmamedicin var slut och han ligger ju hemma med ryggont från vurpan igår.

Så det var bara att masa sig ut igen i busvädret och gå på Apoteket.

BricanylTurbuhaler.jpg picture by suzanders


Lagade mat sen så fort vi kom hem och nu har vi ätit lika gott som alltid.


Tittade just på min besöksstatistik undrar var alla besökare kommer ifrån helt plötsligt (jätteglad men undrar?) är redan nu uppe i 47 unika besökare. Får se om jag slår gårdagens rekord idag.

Säger det igen lämna gärna en kommentar när ni ändå tittar in här, ett enkelt HEJ räcker bara så att jag kanske kan titta in hos er.

6comment-me.jpg picture by suzanders


Tjing/Fnuttisen nyfiken!

Av ♥Susanne♥ - 25 november 2008 16:08

Lovade ju igår att jag skulle filma Africa när hon får "tokryck" i snön. Några tokryck blev det inte men väl lite skuttande i snön, inte lätt med dom små benen inte.

Så varsogåd här är hon min lilla älskling Africa!

Av ♥Susanne♥ - 25 november 2008 15:58

Längtar till första advent för idag köpte jag en liten julskinka så på söndag blir det skinkmacka, glögg och hembakade pepparkakor.


julskinka.jpg picture by suzanders


Alltommat hade gjort en test på olika glöggsorter och den här fick full pott i testet.

product_206.jpg picture by suzanders

(länk till hemsida)


Ska bli kul och se hur den smakar roligt med något annorlunda.


Nä ska sätta igång med middagen som i dag blir kyckling, ris, currysås jag vill ha en stekt banan i också vid serveringen sååååå gott.


Tjingelingen/Fnuttisen småhungrig!

Av ♥Susanne♥ - 25 november 2008 12:24

....kan man samla på sig egentligen? Har rensat papper gamla kontoutdrag mm, 2 plaskassar blev det med papper som ska kastas. Fattar ni 2????? kassar.

papper.jpg picture by suzanders

Men det är skönt att det är gjort nu har hängt över mig ett tag. Nu vet jag var allt finns, fint organiserat på databordet.

normal_montratpapper.jpg picture by suzanders



Fick precis ett blodsockerfall igen.....fattar inte äter ju ordentligt. Brukar bli så här ibland i ca 1 vecka sen kan det gå flera månader till nästa gång.

Vi ska ta en promenad upp till centrum nu och handla lite.


Tjing/Fnuttisen flitig!



Av ♥Susanne♥ - 25 november 2008 07:24

morning_flowers.gif picture by suzanders



Då sitter jag här med datorn i knät TV:n på, kaffet bubblar i bryggaren och hundarna har varit ute.

Det här är bästa stunden på dagen tycker jag så lugnt och mysigt på något vis.


Mina besökare med Unika IP stannade på 55st igår JÄTTEKUL!


Känner mig faktiskt lite bättre idag lite tjock i örat fortfarande men det är ingen fara, febern är borta.

Så idag ska jag försöka orka komma ikapp med lite ouppackat sen flytten.

Mest småsaker som jag inte visste tidigare var allt skulle vara men nu har jag ju köpt en stor byrå + att det finns lite plats över i garderober.


Särbon halkade på en isfläck igår på jobbet och gjorde en "praktvurpa" upp i luften raaaakt ner på ryggen (tappade t.o.m luften). Ajajaj......

Så han ligger hemma idag, hoppas att det inte är någon fara.


Tjing/Fnuttisen softandes!


hugs-2.gif picture by suzanders

Ovido - Quiz & Flashcards