Alla inlägg den 27 januari 2009

Av ♥Susanne♥ - 27 januari 2009 21:23

IMG_0815.jpg picture by suzanders

Av ♥Susanne♥ - 27 januari 2009 18:22

Picnikcollage-1-1.jpg picture by suzanders


Lämnade Africa hos veterinären halv 9 i morse åkte sen vidare på dom vanliga hundpromenaderna. Fick hämta upp särbon efter det då han lämnat in firmabilen på verkstan eftersom något skramlade i bilen. Så därför blir det ingen hämtning av soffa idag, ingen bil = ingen soffa.


Förhoppningsvis fixar jag någon bil till imorgon istället!


Åkte sen hem och åt en sen frukost (kunde inte äta imorse då jag mådde illa) men nu mår jag bra. Försöker äta lite GI inspirerat så får jag se hur det går.


Plockade lite här hemma som vanligt och bar ner dom sista julgrejerna i källaren, fanns några eftersläntrare kvar.


Vid halv 1 ringde veterinären och sa att dom drog ut 3 små tänder fram i underkäken som satt lösa *gulp* skrapade lite tandsten och gjorde rent i munnen. Men hon sa att av det lilla skulle det inte lukta så illa (som hon också kännde i morse) hon hade däremot lite svullna halsmandlar så hon tog ett prov som vi får svar på i slutet av veckan. Men det var inte så svullet att hon ville sätta in penecillin i förväg. Visar proverna ingenting så ska vi prova med magmedicin då hon trodde att det ev kunde vara magen som var orolig, så det är bara att vänta och se.


Hämtade henne vid 2 tiden och då var hon alldeles dåsig och kunnde inte stå på bakbenen, så det blev raka vägen hem för att fortsätta sova för hennes del. Nu som först har hon visat sig men gick och la sig igen. Tog ut henne på en snabbkiss.

Min lillapluttisnutta!


Åkte och hämtade dottern på jobbet  i Älvsjö vid 4 då tågen stod stilla pga en olycka då någon ramlat eller hoppat framför ett X2000 *rys*.


Stannade på hemvägen vid vår lokala pizzeria och köpte med oss en varsin sallad hem, den var god som vanligt (hoppade brödet den här gången) *duktig*


Ska hoppa i badet snart och ta med mig min bok och läsa lite.

HotBath.gif picture by suzanders


Ha en fortsatt trevlig kväll!


Tjing/Fnuttisen stolt matte!



Ovido - Quiz & Flashcards