Alla inlägg den 24 januari 2009

Av ♥Susanne♥ - 24 januari 2009 08:09

Ja då är jag hemma i kalla Svedala igen då. *burr*

Jag har haft en heeeeelt underbar vecka med sol, god mat och lite gott att dricka.

Jag skulle kunna skriva hur mycket som helst om hotellet men det tänker jag inte utan det räcker med att säga att det var det häftigaste ställe jag varit på någon gång.

Hotellet var så stort att det var som en liten stad i sig innuti "Makadi Bay" som också var en väldigt liten ort.


Vi har startat våra mornar med en gigantisk frukostbuffé sen har vi legat vid poolen eller gått ner till havet som låg ca 5min från hotellet.


Sen blev det lunch antingen vid strandbaren eller poolbaren eller vid hotellets buffé.


På eftermiddagen efter en dags solande gick vi rummet tog en liten siesta för att på kvällen äta ännu en gigantisk buffé. (vågar inte ställa mig på vågen)*gulp*


Varje kväll i buffén var det ett tema så var restaurangen + personalen klädda för det temat, som t e x. "tusen o en natt", "Italienskt", "sjötema" (personalen såg ut som matroser)

Däremellan blev det lite goda drinkar, kaffedrinkar mm, men allt gjort på deras inhemska sprit somär lite svagare än våran så man kunde dricka mycket gott utan att känna av det nämnvärt.


Kan ju säga att efter halva veckan var man aldrig riktigt hungrig då man liksom fullde på hela tiden. *fniss*


All personal var väääääldigt gästvänliga allt var väldigt rent och frächt och det bästa var "All inclusive" man behövde inte ha nåååågra pengar med sig inte ens till stranden där varje hotell hade sin egen strandremsa.


Så nu ska jag bara tillbaka, vi ska spara och åka om 1 år igen och då blir det 2 veckor och resten av familjen ska med då också. JIPPIE!!!!!


Tack Bosse o Helena för en uuuuuuunderbar vecka med mycket skratt och trevligt sällskap.


Till er andra som tänkt åka till Egypten någon nång så kan jag verkligen rekomendera Saraya suites i Makadi bay heeeelt underbart och mycket barnvänligt för dom som har barn.

Det enda man ska passa sig för är alla försäljare som försöker få in en i sina små affärer dom är väldigt sluga, men det är bara att säga nej och gå vidare. (det enda som var negativt faktiskt)


Kom ju hem sent i torsdags kväll och igår blev det uppackning mm på kvällen var vi hemma hos Bosse o Helena för en liten avslutningsmiddag (somomvi skulle behöva det ) *not*

Det blev oxfile med råstekt potatis sååååå gott sen kopplade vi in datorn till TVn och kollade på alla bilder vi tagit åååhhhhh vad vi skrattade och längtade tillbaka.


Ska åka iväg om en stund men det är lite hemligt än berättar mer sen.


Bilder kommer sen men det är en hel del att ladda upp och jag ska strax iväg så jag hinner inte just nu.


See you!


Tjing/Fnuttisen lite brunbränd!

Ovido - Quiz & Flashcards