Alla inlägg den 25 januari 2009

Av ♥Susanne♥ - 25 januari 2009 18:15

Jag fattar inget, har vilat i en hel vecka och så fort jag kommer till Sverige blir jag heeeeelt orkeslös kan det vara avsaknad av sol kanske.


Tycker ju att jag skulle vara lite pigg då men "icke sa nicke" ser saker som finns runt omkring mig som behöver städas undan men jag orkar inte.


Tvättstugan tog alla krafter jag hade idag hur ska jag orka med alla hundpromenaderna i morgon om jag kännermig så här *gnäll*


Nä emigrera till Egypten tror jag att jag ska göra..........ja det ska jag :-P


Saknar sooooolen....................vitamin för själen tydligen.


sol_jpg.jpg picture by suzanders

Tjing/Fnuttisen med vitaminbrist!

Av ♥Susanne♥ - 25 januari 2009 11:15

 DSC00286-717681.jpg picture by suzanders


Har en "date" med tvättstugan i eftermiddag och upptäckte att sköljmedlet var slut. *suck*


Så det blir till att ge sig ut i halkan och hoppas att man klarar sig utan något brutet.


Tjingeling/Fnuttisen glömsk!

Av ♥Susanne♥ - 25 januari 2009 10:51

 WEIGHT.jpg picture by suzanders

Ställde mig på vågen imorse och nu är sötebrödsdagarna över. Har ju gått upp nästan allt jag gick ner förra året, men blev förvånad att jag inte gått upp allt med tanke på allt vi ätit den sista veckan.


Ska på gymet i veckan för första gången på länge, ska passa på och sola då också så att man bevarar lite av solbrännan.

Solarium.gif picture by suzanders


Helena ska hänga med och pröva på, hon har också problem med lederna så vi handikappade "tanter" får köra lugnt tempo tillsammans.


Nu hoppas jag bara att isen tinar bort som ligger överallt man kan ju inte gå normalt utan trippar och halkar fram, sen blir det snabbpromenader när väglaget tillåter.


Ska vara smalare nästa gång jag åker till Egypten!



Tjing/Fnuttisen med för mycket bagage!


orange_roses.gif picture by suzanders

Av ♥Susanne♥ - 25 januari 2009 10:41

Hemligheten jag skrev om igår har varit en hemlighet under många veckor.

Valparna blev ju tingade väldigt tidigt och en utav valparna blev tingade av Bosse o Helena (resepartners) till deras dotter som fyller 18 år om ca 1 vecka. Hon har varit och hälsat på och kelat med "Batman" och förstås tjatat men vi har lurat henne hela tiden och sagt att den var tingad (och det var den ju ;-) )


Så igår morse tog vi (jag, Tommy, dottern, sonen) ja hela familjen ville se hennes min valpen och åkte hem till dom.


Sara låg och sov så vi smög in i hennes rum och la Batman brevid henne och väckte henne, ni förstår väl att hon blev förvånad o glad.


Så nu är han hos sin nya familj och kommer att få det såååå bra, han har en "storebror" där också som heter Ramses och är en schabrador världens snällaste hund.


Jag har varit hemma hos dom flera gångermed Batman när Sara varit i skolan så att han och Ramses har fått bekanta sig med varanndra.


Det var hemlisen det, och vi har haft ett helvete när Sara varit här och hälsat på fått bita mig i tungan både 1 o 2 gånger.


Tjing /Fnuttisen busig!

Av ♥Susanne♥ - 25 januari 2009 10:13

15012009642-1.jpg picture by suzanders16012009660-1.jpg picture by suzanders18012009667-1.jpg picture by suzandersIMG_0698-1.jpg picture by suzandersIMG_0702-1.jpg picture by suzandersIMG_0718-1.jpg picture by suzandersIMG_0764-1.jpg picture by suzandersIMG_0776-1.jpg picture by suzandersIMG_0777-1.jpg picture by suzandersIMG_0792-1-1.gif picture by suzandersIMG_0793-1-1.gif picture by suzandersIMG_0801-1.jpg picture by suzandersIMG_0804-1.jpg picture by suzandersIMG_0815-1.jpg picture by suzandersIMG_0822-1.jpg picture by suzandersIMG_0835-1.jpg picture by suzandersIMG_0842-1.jpg picture by suzandersIMG_0846-1.jpg picture by suzandersIMG_0850-1.jpg picture by suzandersIMG_0857-1.jpg picture by suzandersIMG_0858-1.jpg picture by suzandersIMG_0861-1.jpg picture by suzandersIMG_0862-1.jpg picture by suzandersIMG_0864-1.jpg picture by suzandersIMG_0869-1.jpg picture by suzandersIMG_0875-1.jpg picture by suzandersIMG_0876-1.jpg picture by suzanders


Det var bara en bråkdel av alla bilder vi tog så det var svårt att välja.

Ovido - Quiz & Flashcards