Alla inlägg under september 2008

Av ♥Susanne♥ - 3 september 2008 08:59


Ja som sagt dom senaste mornarna har det regnat men slutat senare på förmiddagen och solen har tittat fram.

Hoppas att det blir så idag också!

Har precis ätit frukost vid datorn *förvånad* NOT!

Det blev samma som igår och det var lika gott idag.

Ställde mig på vågen imorse(fastän jag inte ska) visade faktiskt -0,5 sen igår morse, det går åt rätt håll i alla fall.


Snart ska jag sätta på mig regnjacka + gummistövlar och ta den vanliga morgonpromenaden (tror jag ska damma av stegräknaren faktiskt).


Till middag idag ska jag göra fisksoppa från ett nytt recept jag inte prövat förrut, min mamma har gjort något liknande och den var god.

Återkommer senare med bild och recept.


Tjing Tjing/Fnuttisen lite lättare!




Av ♥Susanne♥ - 2 september 2008 20:39

Tänk att det ska vara så mycket tråkigt på TV vissa dagar, och andra dagar kan det vara flera bra program samtidigt. VARFÖR?

Ska lägga mig i soffan och bläddra igenom 2 skvallerblaskor jag fått av en granne. Man måste ju fylla på kändisvetandet 1 gång i kvartalet :-)

Middagen var jättegod precis lagom faktiskt, men efteråt fick jag ett enormt sötsug så jag tog bilen till centrum (skulle ändå uppgradera sonens skolkort till ett pluskort) och köpte en bit mörk choklad.

Får ju äta en bit då och då när man äter enligt GI.

Har bara ätit ren 80% mörk choklad förrut och blev inte så jätte förtjust, hittade nu en ny sort med hasselnötter i *JÄTTEGOD* så det blev 1 sån bit  ca 10gr räcker alldeles utmärkt. Nu är suget helt borta :-) + att det finns 2 bitar kvar (den här biten innehåller 30gr)

Den som spar han har!


Tjing/Fnuttisen chokladnöjd!



Av ♥Susanne♥ - 2 september 2008 18:40

Av ♥Susanne♥ - 2 september 2008 17:43

Till middag blir det ungsbakad falukorv(hög kötthalt) med tomater, lök, haricoverts, svamp och över det lite krossade tomater.

Till det dricker jag vatten.

Hörs sen!

Tjing/Fnuttisen husmoderlig!


Ps.Sonen har redan tagit sin mat, lite tomt på vä sida.Ds :-)

Han fick hemlagad mos till sig.

Av ♥Susanne♥ - 2 september 2008 12:32


Väntar ju fortfarande på att få något besked om lägenhetsbytet, det är så jobbigt att bara gå och vänta.

Vill ju börja packa nuuuuuuu!

Blev promenad i regnväder i morse men nu försöker solen titta fram och det är faktiskt rätt så varmt (fleecen var för mycket iaf)

Till lunch blev det äggröra med sallad, tomat, paprika.

Skulle ha gjort kesoplättar egentligen (har gjort dom förrut) men idag fastnade allt i stekpannan (måste nog köpa ny) så jag kastade sörjan argt i slasken.

Här kommer en länk till dom.

http://www.metrobloggen.se/jsp/public/permalink.jsp?article=19.246603

Underbar blogg med massor av goda recept!

Sitter just nu med en kopp kaffe som är riktigt god, varför är kaffet godare ibland fastän jag gör på precis samma sätt varje gång? *skumt*

Nä kära hyresbolag nu får ni ringa snart så att jag kan börja packa!


Ha en skön dag!


Tjingeling/Fnuttisen förväntansfull..........och mätt!

Av ♥Susanne♥ - 2 september 2008 07:29


Ställde mig på vågen i morse och fick en chock, eller inte! Känner ju att jag har gått upp lite igen. +4kg blev det så nu är det slut på sötebrödsdagarna.

Den här veckan kommer jag att prova på GI lite, inte helt till 100% då min mage inte riktigt klarar av dom fetaste produkterna.

Så bilden nedan är min frukost, fil m bär och solrosfrön sen kalkonsnittar innehållandes avokado och keso, äter dom som en liten smörgås.


Började igår lite försiktigt med äggröra och tomat m fetaost.

Till lunch hade jag några hemmalagade köttbullar kvar som jag åt med grönsaker.

Till middag gjorde jag oxrullader med fyllning av lök, bacon, och lite bladpersilja *jättegott* med grönsaker till förstås.

Försöker dricka mycket vatten men det är svårt glömmer liksom bort det.

Åkte till Willys och handlade igår så nu finns det massor av Proteiner och grönsaker i kyl och frys.


Nä nu ska jag äta min frukost så hörs vi senare!


Tjing/Fnuttisen hungrig!

Av ♥Susanne♥ - 1 september 2008 10:23

GI frukost! Äggröra, tomat m fetaost till det vatten m citron.

Ovido - Quiz & Flashcards