Alla inlägg den 13 september 2008

Av ♥Susanne♥ - 13 september 2008 20:14

 13092008441.jpg picture by suzanders

(då ska ni veta att det var saker ända fram till dörren)


Fyra timmar tog det sen var vi klara såååå duktiga 'klappar på hövvet*

Då hann vi med 2 vändor till sopstationen med en fullsmockad bil.

Jag har kastad och kastat och kastat lite till, hur mycket kan man spara egentligen. Hittade kartonger som jag hade med mig till den här lägenheten för 3 1/2 år sen, har jag inte packat upp det än så behöver jag nog det inte.

Innan vi skulle åka sista vändan till sopstationen ringde gubben som varit på annat håll i dag och bjöd mig på restaurang efter vi va klara.

Så ni kan ju förstå vad vi skyndade på med det sista.

När vi var klara hoppade jag i duschen plockade upp gubben och åkte vidare till våran lilla restaurang.


Vi åt varsin räkcocktail till förrätt, jag tog Filé mignon "Black and White"

Gubben tog Gorgonzolaspäckad Tornedou tillbehör Potatisgratäng till huvudrätt.

Till efterrätt delade vi på en Friterad Camembert , allt var verkligen supergott.


Så nu sitter jag här väldigt mätt och en värk som börjar stegra i kroppen, men det visste jag skulle komma efter allt jag gjort idag.

Nu blir det snart dax att gå till medicinskåpet och ta en värktablett om jag ska kunna sova över huvud taget i natt.

Imorgon ska vi åka in och titta på en begagnad säng till sonen, han måste ha en loftsäng i sitt nya rum och nu hittade jag en till ett superpris så det är dumt att inte köpa den.


Har ju massor med plats i förrådet nu så den får plats där tills vi flyttar.

Nä nu ska jag ta en tablett gå ut med hundarna och efter det krypa upp i soffan och bara "softa" (blir nog en tidig kväll)


Glömde sätta in en bild på hanen som Brooklyn paras med i förra inlägget så den kommer här istället och så bjuder jag på en extrabild på en av hans valpar såååååå söt.


Nytagen igår!


 Valpen(lite suddigt) men söt ändå, så näpen!


Tjing /Fnuttisen mätt men heeeelt slut!




Av ♥Susanne♥ - 13 september 2008 08:23


Då ska vi se.......här kommer en uppdatering på vad som hänt dom senaste dagarna.

I onsdags eftermiddag ringde jag upp det seeeega Bostadsföretaget, bad att få prata med kvinnan vi lämnade in bytespapprena till.

Fick henne i telefonen presenterade mig och undrade om dom hade kommit någon vart eftersom det nästan gått 2 veckor sen vi lämnade in bytesansökan.

Vet ni vad människan svarade då efter mycket om och men fnulandes på skrivbordet för att hitta papprena???

Stakandes,mesigt, tappat talförmågan typ (fick den uppfattningen om henne redan när vi lämnade papprena).........jaaaaa jag skulle visa dom för min chef men jag har inte hunnit för det har hänt lite saker här så jag ska sluta på fredag.

Jag fick hybris när hon sa så, på nästan 2 veckor har inget hänt då sa jag till henne och hon mesigt ......näää det har varit lite turbulent här så nu ska jag lämna över dina papper till en annan.....What!!!!!

Frågade då direkt efter vem det var hon sa ett namn som jag kände till med en gång och som jag har haft kontakt med förrut då hon jobbat säkert minst 25 år i företaget.

Sa då till mesproppen att då ringer jag henne på en gång för jag känner henne och uppdaterar henne med våran ansökan, mesproppen ännu mesigare......jaaa men jag har inte lämnat dom än, spelar ingen roll sa jag ringer henne ändå och förklarar situationen och att det är lite bråttom.

Avslutade samtalet med mesproppen ringde sen min mamma och fick telefonnumret som jag visste att hon hade.

Ringer sen upp, hon svarar jag presenterar mig förklarar läget snabbt och säger du kommer att få den ansökan snart på dit bord, då börjar hon att skratta och säger Susanne jag har den redan här framför mig...............mesproppen måste ha sprungit in med den till henne så fort vi la på luren. Haha

Föklarade för henne att det kändes lite bråttom då i stort sett 2 veckor var förlorade, vill ju hinna packa också .

Hon köpte läget med en gång sa att hon skulle snabba sig på och återkomma, det här var vid 3 tiden på onsdagen på torsdagen vid 12 ringde hon och sa att allt va klart Jippie!!!!

Då undrar man ju vad mesproppen hade hållit på med i 2 veckor...........absolut ingenting var väl därför hon fick sluta, har hört lite rykten om att hon inte riktigt har klarat av sitt jobb.

Så den 1november smäller det, då ska jag FLYTTA.

På eftermiddagen sen gick allt i ett dottern kom hem från jobbet packade det sista som vi inte redan packat kvällen innan och jag skjutsade henne sen till tåget.

Hon skulle åka till en av dom största Pomeranianuppfödarna i Sverige för att stanna där ett par dagar och para Brooklyn.

Den uppfödaren är grunden till mina döttrars uppfödning då våran första hund köptes därifrån.

Hon föder upp pekingeser också, länkar här till hennes Hemsida så kan ni läsa lite,  www.drakedram.com

Dottern blir ensam där över helgen och sköter ruljansen då familjen skulle på utställning i Sofiero(helsingborg).

Pratade med henne igår och då hade dom fått in 1 parning så nästa blir på söndag, det här är Brooklyns första parning så nu är hon ingen "oskuld" längre.

Åkte sen över till Karin (som jag ska byta lägenhet med) tog en fika och vi snackade ihop oss lite om allt gällande flytten.

Höll sen på och småpulade lite här hemma och tänkte att jag skulle börja packa lite.

Har en liten bokhylledel med vitrinskåp som jag tänkte att den här packar jag ner, efter 5 kartonger var hyllan fortfarande halvfull......?????????

Hur går det till? Tömde i och för sig TV-bänken också men det var inte så mycket där.

Får låta hyllan vara tills jag har fått fler kartonger, dom jag har måste jag ha idag då sonen och jag ska ut och rensa i förrådet.

Har hängt över mig ett tag, massor med kartonger som gått sönder och måste bytas ut sen ska vi kasta en massa och åka med till Soppstationen.

Tackar vädergudarna för att det är uppehållsväder så att jag kan få förrådet gjort och pricka av från listan.

Så kära vänner nu vet ni vad jag ska göra idag.........in i förrådsdjungeln.


Ha en underbar dag i det vackra vädret(i stockholm iaf)!


Tjingeling/Fnuttisen i blåställ!



Ovido - Quiz & Flashcards