Alla inlägg den 8 september 2008

Av ♥Susanne♥ - 8 september 2008 20:38

b9c5ea12bf44aa8e34b01cd40089fb5b.jpg picture by suzanders



Har verkligen försökt men jag kan inte dricka det. Mår illa och känner smak och lukt flera timmar efteråt. Undrar om det är meningen att det ska smaka så illa att man blir illamående och inte vill ha något att äta. Varför kan den inte göras god?

Nä jag får göra som "Agge" säger äta rätt helt enkelt. Har ju gått ner 13kg på det sättet tidigare i år. Har nu gått upp 3-4kg och behöver en knuff i ryggen men inte utav nutrilett i alla fall.

Ska försöka mig på "vanliga" soppor istället den här veckan + att börja dagen med en RIKTIG frukost.


Idag har det regnat här heeela dagen, såååå tråkigt.

Har en riktigt trött dag idag så jag vill bara att klockan ska gå fort så att jag kan hoppa i säng.

Har tyvärr inte så mycket att berätta om min dag då jag legat rätt så lågt, förrutom att försöka få i mig Nutriletten.

Det har blivit dom vanliga promenaderna, i REGNET.



Nä nu ska jag hänga en tvätt sen ska jag nog krypa ner i sängen och ligga och slötitta lite på TV.


Tjingeling/Fnuttisen heeelt utslagen!


bild3.jpg picture by suzanders

Av ♥Susanne♥ - 8 september 2008 07:41


Har inte orkat skriva något i helgen + att jag har inte varit hemma så mycket heller.

Fredagen lunkade på som vanligt med hundpromenader och "småplock".

Gjorde sen mig iordning då vi skulle på middag kl6 hos "gubbens" chef.

Blev en jättemysig kväll med god mat och en god Irishcoffe med en halv kapsyl wiskey till mig då jag körde.

Vi åkte hem vid 10 tiden då alla var trötta efter en tidig dag.

La mig på soffan ett tag när vi kom hem och småslumrade, skulle hämta sonen sen som var på fest i grannkommunen.

Jag hämtar hellre hem honom än att han ska sova hos någon jag inte riktigt känner.

Halv 1 ringde han så då hoppade jag in i bilen och åkte iväg.

Precis när jag skulle svänga av stora vägen såg jag att den var avspärrad och man var tvungen att åka av vid avfarten i alla fall. Såg då att det stod en Polisbil bakom avspärrningsskylten.

Tänkte att spärrar man av en 110 väg så har det säkert hänt någon olycka, men NEJ det var en STOOOOR poliskontroll dom tog in ALLA.

Förstår ni ALLA som kör på en motorväg då snackar vi STORT!!!!!

Efter avfarten så kommer det en rondell efter en 500 meter och där vinkade dom in alla på Coop forums parkering.

Fick visa körkortet och blåsa och fick ett stort OK i pannan :-)

Hade hunnit ringa sonen när jag blev invinkad och sa att jag blev lite försenad (han stod ju och väntade ute på mig)

Hämtade upp honom sen och bestämde att vi skulle ta bakvägen hem så vi slapp åka in i spärren igen, nämen då stod det en liten kontroll där också.

Men jag behövde bara visa körkortet när jag sa att jag redan hade varit inne i den andra spärren. Båda poliserna var jättetrevliga!!!!!


På lördagen sov jag ända till halv 10 har inte hänt på länge men var nog rätt så trött efter inatt + allt jobbigt som varit den senaste tiden.

Mötte sen upp min Bonusdotter/Väninna i Farsta C för lite shopping och fika. Det var ett tag sen vi hann träffas så det var på tiden!

Köpte en jättesnygg tröja till sonen, Som en munktröja med dragkedja fast stickad med pälstyg innuti *skitsnygg*. (Cubus 499:- )

Till mig blev det ett par svarta mysbyxor i plysch, behövde också ett par nya gympaskor som jag ska ha som vardagssko men hittade inga.

Vi fikade sen med en god kladdkaka och kaffe sen gick vi åt varsit håll.

Jag gick och köpte tröjan till sonen (hade bara tittat på den innan) sen åkte jag hem.

Hämtade upp sonen och dottern så åkte vi till en stormarknad vi har här i närheten med massor av affärer däribland en sportoutlet som heter GO (har lite av intersports sortiment där).

Den affären ska stängas så där har dom 30-70% på allt.

Hittade ett par snygga Nike skor som kostat 800 och nu 400kr *jättenöjd*


Efter det åkte vi till våran lokala pizzeria jag tog en sallad "special"

innehåller massor med goda grejer : sallad, gurka, tomat, avokado,kyckling, räkor, fetaost och lite pasta *mumma* sonen tog en pizza och dottern en kebab.

Gubben var inte hemma så det blev jag och dottern som hade en myskväll sonen åkte iväg till några kompisar. Tittade på massor med filmer som vi hade.

Africa blev dålig i magen på kvällen ville ut och bajsa hela tiden (stackarn)

På morgonen när jag vaknade såg jag att hon hade bajsat på golvet flera gånger (stackarn igen)


Söndagen blev det lite småplock och tvättade en maskin med tvätt också.

Tog fram symaskinen och la upp mina nya mysbyxor + 2 byxor åt dottern.

Klockan 3 skulle vi vara hemma hos gubbens chef (igen) då hans son fyllde år + att "gubben" och chefen skulle gå igenom lite om jobbet då chefen ska på semester till cypern i 2 veckor (åkte i natt) inte ett dugg avundsjuk ....................näää inte aaaalls!!!

Sen blev det en lugn kväll med lite tv tittande!


Idag är det det vanliga som står på schemat hundpromenader en date med dammsugaren och lite småplock.

Börjar idag med en vecka med NUTRILETT har ingen karaktär just nu, är en sån som äter när jag mår dåligt.

Det som är värst är att det är såååå jäkla äckligt(smakar kartong), dom första dagarna är det bara att hålla för näsan sen brukar det bli bättre säger min dotter.

Jag har aldrig druckit det förrut men måste göra detta för att få en skjuts i min viktminskning så börjar jag föra in mat nästa vecka och bara ta drycken någon gång per dag.


Hoppas dom hör av sig snart om lägenhetsbytet orkar inte vänta längre vill börja packa!!!!!!


Tjingeling/Fnuttisen lite smått illamående!



Ovido - Quiz & Flashcards