Alla inlägg under augusti 2008

Av ♥Susanne♥ - 4 augusti 2008 11:14

Sitter och tittar ut genom fönstret och undrar om det ska komma något regn idag? Än så länge har det varit sol men nu börjar molnen att tätna. Vi får se!

Vaknade utav Africa i morse igen vid halv 8 (kan nog ställa klockan efter henne) så det blev till att klä på sig och ta "morgonkissen".

Småplockade sen lite medans kaffet blev klart satte mig sen med frukosten vid datan som vanligt.

Vid halv 10 stack Africa och jag iväg till Shiela (är en daghund som jag har ibland) en gammal goldendam på 12 år.

Efter den promenaden åkte vi vidare till Enzo (en annan daghund) en stilig Engelsk Staffordshierterrier på snart 2 år.

Han fattar inte att han är en "kamphund" som han kallas som folk tydligen tror är en ras! Nä han är den mesigaste och lugnaste hund man kan tänka sig, jag tror faktiskt att han tror han är en Pomeranian då han är uppvuxen med familjens "Pommar"

Här är Enzo tillsamman med Solid Heart of Denver som nu bor i Danmark (bilden är tagen för 1 år sen och Denver var ca 8v)

Samtidigt som jag sitter vi datan förbereder jag kvällens middag som ska bli Nasi Goreng(Asiatisk pyttipanna) det blir godare om man gör alla delar i förväg och det får svalna. Sen steker man ihop allt med kryddor innan severing * mumma*.

Nä nu ropar tvättmaskinen på mig och vill bli tömd :-)


Tjingeling/Fnuttisen städkärring????


Av ♥Susanne♥ - 3 augusti 2008 23:26

Idag så städade jag och rensade i lite garderober medans regnet öste ner (lite mysigt faktiskt). Särbon va iväg på bio med sitt barnbarn. När han kom hem åt vi middag, idag blev det fisk(pangius) potatis och hollandaissås. Forsatte sen att småplocka lite.

Resten av kvällen blev det tv tittande till och från, men kl 9 tittade vi på en film på 3:an en verklighetsbaserad film rätt så OK


Glömde att skriva förrut om mitt smarta köp i veckan, var inne på en av mina favoritbloggar BIM och hon hade köpt en såååå smart sak............ett par solglasögon som man sätter utanpå sina vanliga glasögon(sk Fitovers). Och då snackar vi inte såna som man fäster på sina glas utan riktiga solglajjer.

Jag kan inte ha linser och går därför med ständig huvudvärk när solen skiner, har ett par glasögon med solglas i men dom är små och solen letar sig in i alla fall från sidorna.

Så jag tog bilen och åkte till Farsta och tänkte att jag skulle prova och se hur det känndes, jag blev såld vilken uppfinning.

Smart va?


Tjingeling/Fnuttisen halvmör!



Av ♥Susanne♥ - 3 augusti 2008 18:26

Satt och laddade upp lite bilder och hittade då den här bilden tagen för ca 1 vecka sen. Läste då en bok av min favoritförfattare Camilla Läckberg som är hennes sista och heter Sjöjungfrun. Som alltid i hennes böcker är det spänning så också i denna men slutet......................en riktig "cliffhanger" ska inte berätta vad som händer om någon tänkt sig att läsa den. Men hallååååååå nu måste man vänta ända till i April nästa år innan forsättningen kommer. Men men den som väntar på något gott.......................


Tjingeling/Fnuttisen trånandes efter våren!


Av ♥Susanne♥ - 3 augusti 2008 18:03

Håller ju på att den här Bloggen så här provar jag nu att lägga in en film.

Det är på Africa förra Augusti jagandes en vattenstråle.

Av ♥Susanne♥ - 3 augusti 2008 17:11

Tänkte visa er lite roliga bilder på ett par av familjens hundar.

Rasen vi har heter ju Pomeranian(fd Dvärgspets)

Vi har 2 tjejer som är till åren och med den tjocka pälsen rasen har kan det bli vääääldigt varmt för gamlingarna,

Så på sommaren (om det är varmt) så rakar vi pensionärerna, dom blir som valpar på nytt och slipper att svettas ihjäl.

Kommer både före och efter bilder.

Heaven "nakenspets" kanske?


Morgana "pomenudian"?


Söta men sällsynta!


Tjingeling/Fnuttisen småfnittrandes

Av ♥Susanne♥ - 3 augusti 2008 09:25

Frukost ska nu intas vid datan!

Av ♥Susanne♥ - 3 augusti 2008 08:27

Vaknade vid 7.30 av att Africa försökte slicka mig i näsan (är det värsta jag vet) så det var bara att svänga benen över sängkanten och gå upp. Jag har min dotters hund här också "gammeltanten" Heaven. Klädde på mig och tog en morgonkiss med hundarna, hann faktiskt med det själv också :-) Pratade precis med sonen som har "nattgibbat" och han är nu på väg hem. Ska sätta på en fika som jag tar med mig tillbaka till datan och läser sen lite nyheter och mina stammisbloggar. I dag blir en städdag då regnet fortfarande hänger i luften. Särbon ska ta ett av sina barnbarn och gå på bio, dom ska se "Kung fu Pandan".

Ha en bra dag!

Tjingeling/Fnuttisen fikasugen!

Photobucket
Av ♥Susanne♥ - 2 augusti 2008 23:13

Nöjd. . . . . och trött. Den här Bloggen kommer att passa mig tror jag, det känns så iaf. Så nu sover jag gott i natt.
Tjingeling/Fnuttisen lite tjatig :)

Ovido - Quiz & Flashcards