Alla inlägg den 16 augusti 2008

Av ♥Susanne♥ - 16 augusti 2008 07:23

 


Hann inte skriva något igår då dagen var fullspäckad och på kvällen sen var jag "halvdöd".

På morgonen skulle jag gå upp med sonen vid halv6, men vaknade redan vid kvart över4 försökte somna om men det var svårt småslumrade nog till lite. Gick upp kvart över5 gjorde frukost och väckte sonen dottern hade gått upp samtidigt som mig så vi tog en morgonfika ihop. Gubben kom och hämtade sonen vid tjugo över6 dottern hängde med då också för att hoppa av vid pendeltåget. Gick sen på vanlig morgonpromenad. Sen satte jag igång att dammsuga och plocka lite då jag skulle titta på en större lägenhet och hon skulle titta på min. Åkte iväg och gick ut med daghunden Shiela efter det åkte jag direkt för att titta på lägenheten.

Jag visste ungefär hur den såg ut så jag ville bara se vilket skick den var i.

Den var väl OK men det får man ju ta när den är bygd på 60-talet, min är byggd på 80-talet så standarden blir det ju skillnad på+ att jag har uteplats. Den här ligger en våning upp med en liten mysig balkong. Vi har en 2:a nu och dottern ska ju flytta hem pga studier så vi måste ha större så jag tar nästan vad som helst i nuläget. Kommer att sakna min lägenhet med "radhuskänsla" men vad ska man göra. Mina barn kommer alltid att komma i första hand även när jag är 80år.

Hon blev helt kär i min lägenhet och vem skulle inte bli det, den passar henne perfekt då hon är ensamstående med en 5 årig dotter.

Det enda som känns lite jobbigt med den nya lägenheten är att inom några år ska det bli ett stammbyte, jobbigt när dom håller på men fint när det blir klart. Efter det kom min andra dotter som jag hämtade vid tåget ska vara hundvakt åt hennes 2 hundar då döttrarna skulle åka på "minisemester" till Helsingfors. Så ni kan ju förstå att jag är helt slut idag 6 st småhundar (medelvikt 2,8) + att jag passar grannens "blandis" då hon är på bröllop i helgen känns som ett hunddagis. Gubben är nog glad att passar bonusdotterns hus så han slipper "kenneln".

Till middag köpte jag Sushi och när jag åt den tittade jag på en film(ovanligt va?) 27 Dresses hette den riktigt bra faktiskt men än engång en typisk "tjejfilm" (passar på när gubben inte är hemma)

Som ni förstår så blir det hundpromenader mest hela tiden då jag inte kan ta alla på en gång + att grannens hund är ff valp men ändå stor så han måste man ta ensam. Sonen hjälpte mig med kvällspromenaden så den gick vi på tillsammans x2

Sen kröp jag ner i sängen och när jag säger kröp så stämmer det nästan och somnade på en gång.

Vaknade nu vid halv sju var faktiskt så slut så att små tjejerna släppte jag ut på baksidan och tog sen en liten promenad men grannens hund.

Nu sitter jag här och försöker vakna till men tänkte att jag var tvungen att skriva av mig lite så att jag inte kommer efter för mycket med bloggandet.

Idag är inget direkt planerat, blir ett gäng promenader sen vet jag inget mer än.


Tjingeling/Fnuttisen the dogwalker!




Ovido - Quiz & Flashcards