Direktlänk till inlägg 12 februari 2008

Tillbaka på banan!

Av ♥Susanne♥ - 12 februari 2008 08:52

Ja då har man återhämtat sig efter helgen! Som ni kanske har läst i inlägget nedan så blev Africa mamma tidigt i Söndags morse. Allt gick bra fram tills att den första valpen skulle ut, den fastnade bara fötterna stack fram och inget mer hände. Så mitt i natten var det bara att stoppa in oss i bilen och köra dom 4 milen till Bagarmossen Djursjukhus, kan säga att det var dom läääängsta 4 mil jag har kört någon gång (fort gick det också) Vi hade ringt på vägen och sagt att vi var på väg in så när vi kom fram fick vi komma in med en gång. En veterinär hjälpte till att dra fram valpen och det var det värsta jag varit med om för Africa skrek så att det gjorde ont i hjärtat. Har aldrig svimmat i hela mitt liv men då va det nära, det gungade ordentligt och jag fick sätta mig ner. Valpen var tyvärr död men det förstod vi innan att det troligtvis skulle vara så. Efter att första valpen var ute så slappnade Africa av markant och vi lade ner den döda valpen till henne för att stimulera att värkarna skulle komma igång hon var såååå duktig hon gjorde rent valpen överallt. Efter ett tag fick hon värkar igen och nu gick det lite fortare men denna fastnade också fast här var det mesta av kroppen framme jag vred lite på valpen och fick spruta in lite glidslem och hjälpa till med ett finger att få huvudet rätt och ut kom det en levande valp. Hon var väldigt påverkad efter den långa förlossningen så vi fick gnugga, torka och värma en bra stund och Africa hjälpte förstås till att slicka på den. Efter 1 timme började hon att dia och då kännde vi att nu kan vi åka hem, hem till sängen *snark* Nu vet vi varför valparna fastnade dom trotsade tyngdlagen totalt, dom kom med bakbenen först + att dom låg med ryggen nedåt istället för tvärt om. Men nu är det som sagt över och mor och dotter mår bra.


Här är det lilla underverket!!!!!! "China" (engelsk uttal) Solid Heart of East China Sea (vi har ett geografiskt tema på våra hundar) Ni kan uppdatera er ytterligare från kennelns hemsida där uppdateringar kommer att ske regelbundet. www.solidheartpomeranians.com



Helgen har inte innehållit någon typ av mortion då vi suttit inne med Africa. Så igår kväll 1 timme efter maten tog sambon och jag en rask promenad på 40 minuter backe upp och ner halva ja nästan hela Skogås runt i ett riktigt bra tempo. Sambon sa att jag har fått bättre kondis, det var kul att höra. Så alla hundpromenader har gjort lite nytta i alla fall. På tal om det ska dra på mig kläderna och ta dagens första hundpromenad. Termometern visade -3,5 grad i morse till skillnad mot +8 i går eftermiddag, min kropp mår inte bra av dom här väderväxlingarna. Idag blir det fisk till middag med den goda romsåsen till (se tidigare inlägg)

Over and out/Fnuttisen suuuperstolt "mormor" UPPDATERAT!!!! Några nya bilder som är tagna i morse (kolla magen på lilla tjockisen) har gått upp 20gram sen igår morse och det är en hel del när man vägde 125gram som nyfödd.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ♥Susanne♥ - 19 juni 2009 23:25

.................................häng med! Jag har haft en gammal blogg vilandes ett tag då jag tyckte den var lite krånglig. Men med tiden har jag nog lärt mig lite och den bloggportalen har lite mer att erbjuda. Men vem vet jag kanske kommer tillba...

Av ♥Susanne♥ - 14 juni 2009 21:00

  Bladlusen har största penisen av alla levande djur till förhållande till sin storlek. ...

Av ♥Susanne♥ - 14 juni 2009 20:49

Hatar detta jä*la regnande! Man får vill simhud mellan tårna snart. Alla runt omkring mig är smått deprimerade och det beror på vädret tror jag. Ge oss lite sol o värme så att folk får ladda hjärnan med serotonin och bli lite glada. Tänk om det inte ...

Av ♥Susanne♥ - 12 juni 2009 12:22

  Alla klockor i Pulp Fiction står på tjugo över fyra.    

Av ♥Susanne♥ - 12 juni 2009 11:40

  Har varit lite mycket nu med både det ena och det andra. Plus att jag fick ett mildare virus på datorn så nu har jag suttit i flera dagar och kopierat massor av filer till en extern hårddisk i fall att! Ska sätta mig i helgen och gå igenom lite val...

Ovido - Quiz & Flashcards