Alla inlägg under februari 2009

Av ♥Susanne♥ - 27 februari 2009 11:35

 2sno.jpg picture by suzanders

I helgen som var kom det ju massor med snö som fick ligga kvar ett par dagar. Det tyckte jag va bra med tanke på att vi har sportlov i Stockholm nu. Häromdagen blev det helt plötsligt plusgrader och snön smälte i stort sett bort och bildade stora blask/vatten pölar. Igår blaskade,regnade det i omgångar och på kvällen blev det helt plötsligt 0 gradigt. Så kvällspromenaden var obehaglig då det låg som en isig hinna överallt.

Idag är det frysgrader, snöblask som frusit till, snorhal och knögglig is med andra ord.

För en timme sen började det snöa igen och nu helt plötsligt skiner solen, blir tokig på det här speciellt min kropp är inte så road av sånt här väder. Alla dessa väderväxlingar känns av men det är bara att bita ihop det finns dom som har det värre.


Tjing/Fnuttisen småsur!

Av ♥Susanne♥ - 27 februari 2009 08:43

days252520sparkle252520friday.gif picture by suzanders


Ja då är nästan den här veckan slut också, var tar dagarna vägen dom bara svichar förbi tycker jag.


Är jättetrött idag men jag tror att det är magen som spökar lite så det blir till att börja med lite medicin igen.


Det är snart dax för dom vanliga hundpromenaderna och efter det ska jag ha en "date" med dammsugaren.


Dottern från Uppsala kommer hit ikväll för hon ska jobba i helgen.


Nä nu står Africa här och pockar på min uppmärksamhet hon är nog kissnödig, och matte lyder så nu går jag.


Tjing/Fnuttisen med en nödig hund!


beautifulweekend.gif picture by suzanders


Av ♥Susanne♥ - 26 februari 2009 20:24

Sångfågeln Camilla som är en stor del i navet i sökandet på baby Thor har skrivit en underbar sång med hjälp av Thors mamma Mias ord.

Lyssna och njut samtidigt som du ber att Thor ska få komma hem.

Av ♥Susanne♥ - 26 februari 2009 16:14

Ni som kommer in och hälsar på oss mig får gärna göra mig en tjänst.

Som jag skrev i ett tidigare inlägg http://fnuttisen.bloggagratis.se/2009/02/25/1427913-all-hjalp-emottages/

så har en liten pojke blivit bortrövad i USA.

Hans mamma Mia som är svensk men bosatt i USA är nu desperat och behöver all hjälp hon kan få. Läs tidigare inlägg så förstår ni vad jag menar.

Många bäckar små..............................



Thor\


Thor Danielsson Wang, kidnapped

Av ♥Susanne♥ - 26 februari 2009 15:51

Bloggagratis har ju legat nere hela natten och hela förmiddagen. Så nu kan man läsa lite bloggar igen och kanske skriva några inlägg själv.

Tjing/Fnuttisen


dadffsd.jpg picture by suzanders

Av ♥Susanne♥ - 25 februari 2009 19:13

Skulle som sagt sova lite middag, precis när jag lade ner huvudet på kudden började det att "bånga" ute i trappen. Jo men självklart skulle det städas där då *suck*

Så det var bara att stiga upp och se lycklig ut *not*


Sonen ville övningsköra lite så vi bestämde att vi skulle åka till Willy´s och handla lite. Skulle vi inte ha gjort kan jag säga dom har renoverat om där ett tag och jag trodde i min enfald att det skulle vara klart nu. Men där hade jag JÄTTEFEL...................

Fick panik så fort jag kom in och såg hur jyttrigt det var, slet åt mig det som jag verkligen behövde och ställde mig i kassan. Fel kassa förstås, jag ställer mig alltid i den långsamaste.


Satte igång med att göra mat när vi kom hem enkelt och lätt då det blev stuvade makaroner med både köttbullar och lite falukorv då jag hade en snutt kvar i kylen.


Tänker inte göra så mycket mer nu ikväll det blir lite TV varvat med datorn och sist men inte minst "kvällskissen".


Tjingeling/Fnuttisen mätt och belåten!


Av ♥Susanne♥ - 25 februari 2009 15:03

Nu har jag rastat hundarna i det konstiga vädret. Varför kan inte snön få ligga kvar? I stockholm är det sportlov den här veckan så för dom hade det varit roligt med lite snö som ligger kvar. Men det droppar tyvärr från taken och termometern står på +3,5.

Har gluffsat i mig lite fruktsallad med vanilljsås (fast såsen var inge god, måste köpa ett annat märke) ny favorit + att äpplena började bli lite skrynkliga.

Eftersom kroppen inte återhämtas sig än efter förkylningen (som forfarande finns kvar men lindrigare) så tror jag nog att jag ska sova lite middag. Tycker jag hör en sån röst i huvudet..........soooooooooov!!!!!

Så jag lyder nog!


8720.gif picture by suzanders


Tjing/Fnuttisen lite seg!

Av ♥Susanne♥ - 25 februari 2009 13:06

För elva dagar sedan läste jag på en av mina favoritbloggar om Camillas(blogginnehavare) vän Mia som fått sin son bortförd av sin pappa i USA.

Det är väldigt mycket att berätta så jag länkar här till dom sidor det handlar om så får ni läsa själv.

Skriv om detta i era bloggar, maila, gå in på facebook. Mia behöver också ekonomiskt stöd för att kunna anlita en privatdetektiv då sånt här inte har sån hög prioritet i USA.

Om alla gör lite så blir det mycket i slutänden!!!!


n761767118_2159454_7945.jpg picture by suzanders


Thor\



CAMILLAS SIDA!

http://caluas.blogspot.com/


FACEBOOK!

http://www.facebook.com/home.php#/group.php?gid=49578899298&ref=mf


Picnikcollage.jpg picture by suzanders




Ovido - Quiz & Flashcards